Uitstapje naar Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu Uitstapje naar Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar Zimbabwe

Door: Rudie

Blijf op de hoogte en volg Rudie en Daniela

23 Oktober 2009 | Zimbabwe, Victoria Falls

(naderhand toegevoegd om ook dit land vermeld te krijgen)

Vandaag hebben we samen met 2 medereizigers uit onze groep, via een taxi de watervallen bezocht aan de Zimbabwe-kant, waar het uitzicht geweldig mooi is. Ook zijn we daar toen even naar het beroemde Victoria-Falls hotel geweest, waar o.a. Livingstone zijn verblijf heeft gehad (en diverse andere beroemdheden); heeeeeeel erg sjiek. We hebben daar toen 's middags ook heerlijk gegeten.
Daarna weer met dezelfde taxi terug (ja, hij wou wachten) en via de grensformaliteiten en souvenir-verkopers terug naar de Zambia-kant.
Ook heel apart: aangezien het Zimbabwaanse geld door de voordurende inflatie nauwelijks nog iets waard is, heb je daar nu biljetten van bijv. 100 miljoen Zimbabwaanse Dollar (en nog meer)! Heel absurd en vreemd, maar toch een leuk souvenir!