Groeten uit Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu Groeten uit Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu

Groeten uit Namibië

Door: Rudie

Blijf op de hoogte en volg Rudie en Daniela

02 November 2009 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal,
Inmiddels zijn we alweer aangekomen in Swakopmund, een wat groter stadje met veel duitse invloeden. Hier kunnen we weer eens internetten (jippie!); we zitten nu op de helft van onze reis.
Hier in Swakopmund is het gelukkig wat koeler, zo ongeveer 20 graden; een heel verschil met de afgelopen dagen, waar het bijna 40 graden was.

Wat we verder zoal gedaan hebben sinds ons vorige bericht:
Na onze avonturen in Botswana (Chobe-NP en de Okavango-delta) zijn we van daaruit doorgereisd naar Namibië (overnachting in Rundu met aan de overkant van de rivier uitzicht op Angola), waar we helaas zowat zijn lekgestoken door de beestjes. Daar hebben we wel een paar dagen plezier van gehad... Daarna verder naar Etosha-NP waar we de hele dag een safari gedaan hebben; veel dieren gezien en op het eind ook nog leeuwen gezien.
Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan een Himba-stam in Damaraland-gebied, een stam die nog volgens hun oude tradities leeft; heel interessant.
Daarna weer een lange rit naar Swakopmund, via Twyfelfontijn en Cape Cross, waar we heeeeel veel robben op het strand en in de zee gezien hebben.
Gisteren dus hier in Swakopmund aangekomen en deelgenomen aan een Township-tour, heel interessant om te zien hoe de mensen daar leven en eten (wel gezellig, maar niet echt jammie).
Swakopmund zelf is dus een stadje met heel veel duitse invloeden, zo kom je er veel duitse straatnamen tegen, en ook hotels, restaurants enz.
Morgen vertrekken we hier weer om door te gaan naar Sossusvlei, waar we de zandduinen zullen bezoeken (de hoogste ter wereld).

Momenteel kunnen we nog even geen foto's hierbij plaatsen, dat gaat hier wat moeilijk, dus dat komt later dan wel.
Tot nu toe valt het eten erg mee, is lekker maar we zullen dus wat extra "bagage" mee terug nemen.
Zo, dat was het voor nu.

Groetjes uit Namibië!

• 02 November 2009 - 14:37

Peter De Jongh,:

Hallo allemaal.

Vanuit een warm Spanje wens ik jullie nog een fijn vervolg.
    Blijkf nog steeds een beetje jalours als ik hoor wat jullie allemaal al gezien hebben.

Groetjes

• 09 November 2009 - 16:41

Heino En Carla:

Heel mooi allemaal.
    Nu benieuwd hoe het in de sossusvlei is gegaan,
    en dan met name "Duin 45"
    Nog veel plezier en vergeet robbeneiland in kaapstad NIET!