Marrakech: eindpunt van de reis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu Marrakech: eindpunt van de reis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu

Marrakech: eindpunt van de reis

Door: Rudie

Blijf op de hoogte en volg Rudie en Daniela

11 April 2008 | Marokko, Marrakesh

Na weer een lange reisdag dwars door het hoge Atlas-gebergte en diverse zandstormen, kwamen we op woensdagmiddag aan in Marrakech, het eindpunt van onze reis. Hier zijn we het 's avonds al meteen naar het beroemde Djemaa-el-Fna plein gegaaan om de sfeer hier mee te maken; het is een gigantische drukte vol met eetkraampjes, sinaasappelkarretjes, muzikanten, zangers, verhaalvertellers, slangenbezweerders enz. Dit gedeelte van Marrakech is dan ook opgenomen op de Unesco Werelderfgoedlijst vanwege zijn oude tradities die zich hier dagelijks afspelen, heel apart.
De volgende dag (donderdag) hebben we nog een uitgebreide stadswandeling waarbij we diverse mooie plekken bezoeken.
Met de meeste zieken gaat het nu al wat beter, met Daniela gelukkig ook maar ze is nog niet wat het moet zijn (ikzelf ook niet trouwens).
We besluiten om 's middags nog wat te gaan rusten in het hotel, om weer wat op krachten te komen.
's Avonds hebben we nog een gezamelijk avondeten in een restaurant met dakterras met uitzicht op het plein, is best wel koud met die harde wind, maar het eten smaakt er goed.
Daarna weer met een mini-taxi terug naar het hotel en lekker vroeg naar bed want voor de terugreis op vrijdag moeten we al om 04:00 's nachts vertrekken.

• 13 April 2008 - 17:54

Hettie Bremer:

Goh, Rudie, dat het er alweer bijna opzit! We hopen dat jullie van deze reis genoten hebben, ondanks de (langdurige?)ziekte! We horen het wel als jullie weer thuis zijn!