Goed aangekomen - Reisverslag uit Fez, Marokko van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Fez, Marokko van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: Rudie

Blijf op de hoogte en volg Rudie en Daniela

01 April 2008 | Marokko, Fez

Hallo allemaal,
We zijn dus goed aangekomen in Marokko en zijn inmiddels bezig aan onze 2e dag.
Vandaag hebben we een vrije dag in Fes, en nu hebben we een internet-cafe gevonden. Het werkt wel, maar wat is het lastig typen op het Frans/Arabisch toetsenbord...
Gisteren hadden we meteen al een volle dag en zijn we naar de oude stad van Fes (de Medina) geweest. Net of je in de middeleeuwen terug bent, wat een straatjes of eigenlijk gangetjes, wat een eindeloze doolhof. Alle geuren die je tegenmoet komen, zowel lekkere alsook niet-zo-lekkere...
Zoveel indrukken op 1 dag, maken je wel moe, maar het is de moeite waard.
Jeetje, het is maar goed dat jullie ons geluid nu niet kunnen horen, wat een verschrikkelijk toetsenbord!
De groep is ook weer leuk, een gevarieerd gezelschap en we hebben weer een leuke reisleidster.
Zie de fotos voor een eerste indruk van Marokko, ik probeer nog of we wat meer fotos op het Picasa-web kunnen zetten, dan zet ik de link nog wel hierbij.

• 01 April 2008 - 13:02

Els Teheux:

In Fes ben ik ook geweest en ook i
    n die Medina, en ik moest daar naar de w.c. een heel gedoe , dat kan ik je vertellen.Geniet maar lekker.
    Groetjes Tant Els

• 01 April 2008 - 13:04

Hettie Bremer:

Geweldig dat je gelijk alweer het (internet)cafe induikt! En leuk dat de medina tenminste nog in een beetje authentieke staat is. Ben benieuwd wat je er verder vindt. Had je trouwens in China geen moeite met de toetsenborden, dat vond ik toen veel erger....Maar ja, toen wij in Marokko en Tunesie waren, was er uberhaupt nog geen sprake van internet. Veel plezier en geniet ervan!!!!

• 01 April 2008 - 14:46

Sonja:

Wat leuk! Wat een mooie foto's van die poorten!!! Hebben jullie ook mooi weer? Hier is het maar knudde met een rietje! Geniet maar fijn van jullie welverdiende vakantie
    Groetjes Sonja

• 01 April 2008 - 17:17

Mama:

Heel leuke foto's en geniet
    er maar van.
    Dat hoofddoekje staat je prima.
    Groetjes mama en tante Gonny.

• 02 April 2008 - 11:10

Jan Hein En Giny:

Fijn wat van jullie te horen en te zien.
    Geniet er van en laat alle indrukken maar op je af komen.
    Als je denkt de woestijn in te gaan op een kameel, vergeet het: het is vast een dromedaris, tel de bult(en) maar....
    We waarschuwen alvast voor de spierpijn in je liezen als aandenken aan een tocht. Paardrijden in Guatemala is daar niets bij.
    Jan Hein kan overigens sinds onze reis naar Tunesie geen couscous meer zien.
    Groetjes en nog een hele fijne en exotische reis gewenst.
    Tot ziens bij jullie in mei.
    Jan Hein en Giny.

• 02 April 2008 - 13:03

Emmy En Ab:

Hallo Rudie en Daniëla.
    Leuk om nu alweer iets van jullie te zien. Gaat een mooie reis worden, als ik zo eens op het kaartje kijk. Geniet er maar van, wij zullen jullie volgen via het internet. Tot ziens in mei bij jullie.

• 02 April 2008 - 13:19

Lisette:

Wat leuk op deze manier van jullie te horen. Ik heb toen ook genoten van Fes, heel bijzonder. Fijn dat de groep leuk is en een goede reisleiding.
    Groetjes Lisette

• 02 April 2008 - 18:35

Will , Diana & Kids:

Fijne Vakantie nog en smakelijk Lamsvlees eten..............

• 03 April 2008 - 20:05

Klinkhamer En Kids:

Neem wat olijven mee, we zitten nl aan de goulasch en we krijgen hem niet op, want jullie zitten in Maroco,fijne vakantie en de groente

• 04 April 2008 - 20:33

Alanda:

Bonsoir!
    Al heerlijke tajine gegeten? Goed dat je alweer een update hebt gekregen hoe je een doek moet binden, he? Ik ben inmiddels ook alweer aan het aftellen. Nog 2,5 week....:-)
    Geniet er lekker van....Oh ja Daniela, de plaatselijke hamams zijn ook lekker, wel eerst naar de souk voor al je onderdelen....hahaha....
    greetz
    Alanda, Chica & Cariña (en ook van mam)