Eindpunt: Beijing in China - Reisverslag uit Beijing, China van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu Eindpunt: Beijing in China - Reisverslag uit Beijing, China van Rudie en Daniela - WaarBenJij.nu

Eindpunt: Beijing in China

Door: Rudie

Blijf op de hoogte en volg Rudie en Daniela

14 Juni 2007 | China, Beijing

Hallo allemaal,
Na onze laatste trein-etappe (vanuit Mongolië naar China), zijn we goed in Beijing oftewel Peking aangekomen. Ook deze laatste trein-etappe is goed verlopen, we zijn daarbij dwars door de Gobi-woestijn gereden, met veel zand en stof maar hele mooie uitzichten. Dit laatste stuk hadden we dus chinese wagons, en die zijn wat smeriger dan voorheen in Rusland. Ook hierin hebben we op het gangpad weer de beschikking over een kolen-kacheltje waarop steeds heet water te krijgen is, zo kunnen we altijd zelf wat koffie / thee / soep / noedels maken. Bij de grens-overgang tussen Mongolië en China duurt het ook weer erg lang, tevens wordt nu van de hele trein het onderstel verwisseld, omdat de rails in Rusland en Mongolië een andere breedte hebben dan in China.
Zo staan we dus ongeveer 6 uur stil, waarbij de WC's weer niet gebruikt mogen worden... (net als bij elke station-stop trouwens).

Zo, aankomst in Beijing: We vonden het in Mongolië al erg warm, maar wat is het hier heet!!! Daarbij is het ook erg mistig door de smog, dus dat maakt het nog extra benauwd. Gelukkig hebben we een prima hotel met airco, lekker in het centrum dus metro en alles prima bereikbaar.
In Beijing hebben we een heel druk programma, want er is hier zoveel te doen en te zien, terwijl we maar een aantal dagen hier zijn. Maar we hebben toch heel veel gedaan: natuurlijk de Chinese Muur beklommen, het plein van de Hemelse Vrede bezocht (grootste plein ter wereld), door de Verboden Stad gewandeld enz. enz.
En natuurlijk heerlijk gegeten, vooral ook tussen de chinezen zelf, wat vaak opvallende taferelen oplevert (wie kijkt er naar wie?).

Beijing is dus een hele grote en drukke stad, die steeds in beweging is; ze zijn zich ook volop aan het voorbereiden op de Olympische Spelen van volgend jaar, dat is nu al overal te zien aan de souvenir-winkeltjes, maar ook aan het feit dat de oude volks-wijkjes (de z.g. Hutongs) in grote aantallen worden afgebroken. Je vraagt je af waar die mensen dan nu moeten gaan wonen.
Tot zover dit tussen-verslag, nog even kijken of ik nog wat nieuwe foto's kan plaatsen, dan schrijven we vervolgens nog wel een nieuw bericht met wat aanvullende ervaringen van deze geweldige reis!
Groetjes van R+D

• 17 Juni 2007 - 00:05

Victoria:

Hallo Luitjes,

Ik ben nu toch wel hartstikke benieuwd geworden naar jullie foto's. Zeker nu jullie laatste etappe en daarmee dus jullie laatste dagen in zicht zijn! Ik hoop dat jullie het daar erg naar jullie zin hebben gehad en ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Veul gruss! en ee puetje va Yordy